Byt ve Dvoře Králové, který Radim a jeho sestra zdědili po babičce, byl v původním nevyhovujícím stavu. První myšlenky tím pádem vedly k jeho prodeji a k rozdělení peněz mezi sourozence. Jenže původní nápad se Radimovi rozležel v hlavě: „Bydlel jsem v té době v mnohem menším bytě a tohle byla možnost přesunout se do většího. I kvůli přítelkyni jsem sebral odvahu, abychom mohli bydlet společně. Rozhodl jsem se, že sestru vyplatím, byt si nechám a pustím se do jeho rekonstrukce,“ vypráví Radim.
Radim měl zkušenosti s úvěrem od Lišky, který využil při koupi bytu, ve kterém v té době bydlel. „Při rozhodování o financování rekonstrukce se mi náhodou ozvala finanční poradkyně, paní Houšková, s nabídkou refinancování a navýšení úvěru. To jsem v tu chvíli přesně potřeboval, rovnou jsme nový úvěr uzavřeli. Všechno do sebe perfektně zapadlo,” vypráví Radim.
„Nejsem žádný kutil, sám nic neopravím, takže jsem na konci minulé zimy začal shánět řemeslníky.” Radim počítal s tím, že si ve městě vybere firmu a v létě začne rekonstruovat, jenže tak jednoduché to nebylo: „Všichni mi říkali, že mají čas až další zimu. Naštěstí jsem přes známou dostal kontakt na řemeslníky z Trutnova a ti jediní byli schopni můj plánovaný termín zajistit. Nakonec jsme opravdu začali v létě, konkrétně na konci července.”
A tak se začalo rekonstruovat. Muselo se bourat, dělat nová elektřina, odpady i podlahy. Práce se trochu zdržely při opravě stoupaček, protože se ostatní majitelé bytů domluvili, že zrealizují nové pro celý dům. Vše se ale nakonec naplánovalo a vyřešilo bez problémů. Poté těchto zásadnějších pracích se mohla začít dělat koupelna, kuchyň a další vybavení bytu.
„V průběhu času budeme byt dovybavovat nábytkem, teď zrovna řeším s truhlářem postel. Byt je už obyvatelný, akorát nám chybí dveře, musel jsem je reklamovat. Trápí nás hlavně chybějící dveře do koupelny, ale jinak už na nic nespěchám, jsem rád, že jsme nastěhovaní,“ říká s úsměvem Radim.
Seznámení s Radimem byla úplná náhoda, jen jsem mu zavolala ve správný čas. Na čem jsme se domluvili, to klaplo. Vyhovuje mi, že za mnou klienti nemusí chodit do kanceláře jako v bance a řešit vše v určitém prostředí. Takhle se domluvíme, podle potřeby se sejdeme a uzpůsobíme si vše podle svých potřeb. Je to mnohem příjemnější a osobnější.